Framilla: Marko Viljanmaa

Framissa työskentelee yli sadassa organisaatiossa noin tuhat asiantuntijaa. Esittelemme heitä täällä uutisissa.

Nimesi, tittelisi ja organisaatiosi  

Marko Viljanmaa, projektipäällikkö, Granlund

Kuinka kauan olet työskennellyt Framissa? 

Tammikuun 2024 puolesta välistä

Onko toimistosi/työpisteesi vaihtunut Framissa? Jos niin kuinka usein ja miten? 

Työskentelin 2011-2015 Contria Oy:n palveluksessa, silloin minulla oli työpisteet Framissa ja Vaasassa, joten työpiste on vaihtunut kaksi kertaa.

Kuvaile työtäsi. Millaisia tehtäviä siihen kuuluu? 

Toimin rakennushankkeissa tilaajien asiantuntijana ja ”lisäkäsinä”. Pääosin työtehtävät sijoittuvat talonrakennushankkeisiin, mutta taustastani johtuen sivuan aina välillä myös infrahakkeita. Työtehtäviin kuuluu rakennushakkeiden valmistelevat tehtävät; rakennuspaikkaselvitykset, suunnittelijoiden kilpailutukset ja suunnittelun ohjaus sekä rakentamisen ohjauksen tehtävät; urakoitsijoiden kilpailutukset, rakennusaikaiset tehtävät, jotka kuuluvat tilaajalle pois lukien päätöksenteko. Kolmas kokonaisuus on takuuajantehtävät. Sekä lukematon määrä muita tehtäviä rakennushankkeissa, jotka eivät kuulu muille putoavat yleensä rakennuttajan pöydälle.

Kuinka paljon työskentelet toimistolla vai suositko etätyötä? 

Työskentelen pääosin toimistolla sekä työmailla. Teen satunnaisia etäpäiviä.

Mikä on parasta työssäsi/työyhteisössäsi? 

Parasta työssäni on, että saan työskennellä tekniikan ja ihmisten kanssa. Työyhteisö on itselleni tärkeä, olisi vaikea kuvitella tekeväni 100 % etätyötä.

Mikä on parasta Framissa? 

Kaikki tarvittava on saman katon alla.

Granlundin toimisto on Frami D:n 8. kerroksessa. Lue lisää yrityksen palveluista täältä.

Etätöihin Framiin – tervetuloa! 

Oletko käymässä Seinäjoella ja tarvitsisit etätyöpaikkaa? Haluaisitko asua Seinäjoella ja jatkaa työskentelyä nykyiselle työnantajalle etänä? Meillä on ehdotus. Tervetuloa etätöihin Framiin! Tarjoamme Framista pari vaihtoehtoa etätyön tekemiseen.

Frami Station

Frami on osa Spacentin Pohjoismaiden laajinta toimistoverkostoa. Liittymällä coworking-jäseneksi voit järjestelmästä vuokrata toimiston tunniksi tai päiväksi tarpeesi mukaan. Framissa Spacent toimii Frami Station -tilassa C-rakennuksen 1. kerroksessa.

– Tämän tilan etu on, että se on rauhallinen ja erillinen tila. Sijainti on lähellä ravintolapalveluita ja tapahtumatiloja. Tilan käyttäjän on helppo verkostoitua Framin yritysten kanssa esimerkiksi osallistumalla Framissa tapahtuviin tilaisuuksiin, Framin toimitiloja vuokraava palvelupäällikkö Jaana Paavola toteaa.

Local Cafe Treffi

Toinen hyvä paikka etätyöskentelyyn on uudistunut ravintolatila Framin D-osan ensimmäisessä kerroksessa. 

– Treffissä voi työskennellä ja lounastaa ja kahvitella samassa tilassa. Treffissä on työskentelyyn tarkoitettuja pöytiä sähköpistokkeineen, avoin maksuton verkko ja hiljainen tila “Framery” pienten palaverien pitämiseen ja puheluihin. Treffiin on helppo sopia tapaamisia tai osallistua Into Seinäjoen yrityksille suunnattuihin tapahtumiin”, Paavola listaa.  
Treffissä työskenteleminen on maksutonta. 

Miksi lähteä etätöihin Framiin eikä tyytyä kotikonttoriin?

– Totta kai töitä voi välillä tehdä kotoakin, mutta onhan se ihan eri lähteä aamulla työpaikalle, vaikka sitten etätyöpaikalle. Eikähän työpaikalle joka päivä tarvitse lähteä. Framin etu on juuri siinä, että täältä voi hakea mukavaa vaihtelua kotiin. Ja tavata ihmisiä” Jaana Paavola innostaa.  

Millaista palautetta Framin etätyötiloista on annettu?

Framin etätyötilat ovat kivasti kalustettuja ja ympäristö on rauhallinen.  Frami Station tila on helppo varata Spacent-sovelluksen kautta. Tilan järjestelyt ovat aina toimineet hyvin.

Lisätietoja: Jaana Paavola, jaana.paavola@intoseinajoki.fi, puh. 020 124 4003

Kysy lisää

Ota yhteyttä ja tule tutustumaan!

palvelupäällikkö Jaana Paavola

p. +358 400 787 528

jaana.paavola@intoseinajoki.fi

Vuosi paketissa, miten meni?

Inton tilapalveluiden Jaana, Marika ja Anssi kommentoivat, kuinka vuosi 2023 Framissa sujui.

Toimitilapalvelut Jaana Paavola:

Iso kiitos Framin toimitila-asiakkaillemme vuodesta 2023. Framin vuokrausaste on ollut kiitettävän hyvä aina ja tänä vuonna loistava 98 %.  

Hyvän toimiston vetovoima perustuu muun muassa monipuolisiin palveluihin, muuntojoustavuuteen, viihtyisyyteen, yhteisöllisyyteen ja keskeiseen sijaintiin. Kuluvana vuonna olemmekin panostaneet erityisesti viihtyisyyteen ja muuntojoustavuuteen. Halusimme muuttaa mm. D-rakennuksen 1. kerroksen ravintolatilat yhteisöllisemmiksi. Nyt tilat toimivat sekä kohtaamisiin että työskentelyyn. Ruuasta nauttimista unohtamatta.

Yritysten kasvu sekä muutokset liiketoiminnassa ja työntekijöiden määrässä edellyttävät usein tilamuutoksia. Muuntojoustavuudella olemme mahdollistaneet Framissa olevien yritysten kasvua, toiminnallisuutta ja tehokkuutta.  

Kiinteistöpalvelut Anssi Puska:

Kiinteistöpalvelujen vuosi 2023 oli jälleen toiminnan täyteinen. Haluamme pitää Framin rakennukset kilpailukykyisessä kunnossa ja siksi olemme toteuttaneet ylläpitohuoltojen (maalaukset, ilmanvaihdon puhdistukset ja säädöt, huonesäätimien vaihtojen jne.) lisäksi monia energiatehokkuutta ja vastuullisuutta edistäviä toimenpiteitä.

Tänä vuonna on mm. 

  • toteutettu energiakartoitukset kaikille rakennuksille
  • rakennettu aurinkosähkövoimala Frami C-osan katolle (120kWp)
  • uudistettu valaistusta led-tekniikalle (jatkuu v. 2024)
  • asennettu kattoturvalaitteita rakennusten katoille
  • jatkettu lukitusjärjestelmän uudistamista uudelle iLoq-tekniikalle (jatkuu v. 2024)

Kokouspalvelut Marika Puhilas:

Vuosi 2023 on mennyt Framin kokouspalveluissa hienosti. Paljon on ollut tilaisuuksia, isoja, pieniä, paikallisia ja valtakunnallisia. Marraskuu oli ennätyksellinen varausten määrissä mitattuna. Kiitos kaikille meiltä tiloja varanneille. Tästä on hyvä jatkaa vuoteen 2024! 

Framilla: Janne Haapasalmi

Framissa työskentelee yli sadassa organisaatiossa noin tuhat asiantuntijaa. Esittelemme heitä täällä uutisissa.

Nimesi, tittelisi ja organisaatiosi

Janne Haapasalmi, Myyntijohtaja, Rauhala Yhtiöt Oy

Kuinka kauan olet työskennellyt Framissa?

Aloitin työt täällä noin kaksi kuukautta sitten.

Onko toimistosi/työpisteesi vaihtunut Framissa? Jos niin kuinka usein ja miten?

Rauhala Yhtiöt on muuttanut Framissa muutaman kerran. Omalle kohdalle muuttoja ei ole osunut – vielä 🙂

Kuvaile työtäsi. Millaisia tehtäviä siihen kuuluu?

Teen myyntityötä, joka sisältää ennen kaikkea myynnin kehittämistä, uusasiakashankintaa, sekä asiakkuuksien ylläpitämistä. Työ on päivittäistä vuoropuhelua niin sisäisesti eri osastojen välillä, kuin myös asiakkaiden kanssa. Tarjoamme yritysohjelmistot sekä IT-palvelut ja -laitteet yrityksille erinomaisella asiakaspalvelulla.

Kuinka paljon työskentelet toimistolla vai suositko etätyötä?

Suosin toimistolla työskentelyä etätöiden sijaan, viihdyn toimistolla ihmisten ympäröimänä. Suuri osa ajasta kuluu myös asiakastapaamisissa ja erilaisissa tapahtumissa.

Mikä on parasta työssäsi/työyhteisössäsi?

Työssäni parasta ovat ihmiset ympärilläni. Haluan tehdä töitä ihmisten kanssa, myyntityössä tähän on loistavat edellytykset. Työyhteisömme on ottanut minut lämmöllä vastaan, ilmapiiri Rauhalassa on innostava! Kollegojen osaaminen on ihan huikealla tasolla, mahtava olla osa tätä porukkaa.

Mikä on parasta Framissa?

Parasta Framissa on, että täältä löytyy valtava määrä erilaisia ja erikokoisia organisaatioita pieneltä alueelta.
Samasta korttelista löytyy lukuisten eri alojen osaamista niin yrityksissä, julkishallinnossa kuin myös korkeakoulumaailmassakin.

Tutustu tarkemmin Jannen työpaikkaan

Student hub avasi Framissa

Seinäjoen yliopistokeskuksen UCS Student hubin avajaisia vietettiin tänään Frami C-osassa. Yhteisölliset yliopisto-opiskelijoiden ja tutkijoiden työtilat tulevat olemaan laajasti yliopistokeskusyhteisön käytössä.
Hubin käyttöön vihkinyt yliopistokeskuksen johtaja Olli-Pekka Viinamäki muistutti, että Seinäjoen yliopistokeskus on muuntunut tutkimuspainotteisuudesta entistä enemmän tutkinto-ohjelmiin.

Meneillään on nytkin jo viisi maisteriohjelmaa. Se tietä, että opiskelijoita on entistä enemmän liikkeellä kampuksella.

Tästä linkistä näet lisätietoa yliopistokeskuksen tutkinto-ohjelmista

Café Treffi aukeaa remontin jälkeen

Frami D-osan ravintolatila on muuntunut kesän aikana osittain uuteen käyttöön. Cafe Treffi -nimen saanut monitoimitila avautuu maanantaina 25. syyskuuta.  

Mitä on saatu aikaan palvelupäällikkö Jaana Paavola Intosta?  

Aiempaa yhteisöllisempi ja monipuolisempi tila työskennellä, verkostoitua, järjestää tapahtumia ja nauttia lounasta. Olemme hyödyntäneet suunnittelussa ja toteutuksessa mm. framilaisille alkuvuodesta toteutettua kyselyä.  

Tarjoamme työskentelykäyttöön mm työpisteitä, korkeaselkäisiä nojatuoleja, olohuonetunnelmaa ja hiljaisen tilan.  Työpisteitä voi käyttää veloituksetta ja antaa palautetta käyttäjäkokemuksista. 

Tilan lounas- ja kahvilapalveluista vastaa Compass Group. Ravintolassa on jatkossa 90 asiakaspaikkaa. Café Treffi on bistro, joka tarjoaa lounaalla raikkaita delisalaatteja, herkullisia bistroannoksia ja maukkaita keittoja. Tarjolla myös aamupalaa ja brunssia. Kahvilassa monipuolinen oman keittiön artesan-kahvilavalikoima. Co-working -pisteillä työskentelevä voi hyödyntää Treffin kahvilapistettä itsepalveluna 24h. 

Lattiat ja ikkunapenkit on hiottu ja uudistettu ja seinäpinnat maalattu. Kattoritilä on poistettu ravintolasalista, jolloin tila on saatu valoisammaksi ja avarammaksi. 

Valaistus on täysin uudistettu energiatehokkaaksi. Valaistuksen värimaailmaa on mahdollista hyödyntää tulevissa tapahtumissa. 

Mitä tarkoitetaan Framin yhteisöllisellä tilalla? 

Yhteisöllinen työtila on paikka verkostoitua ja kehittää omaa liiketoimintaa vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Kahvitauoilla tai lounastreffeillä syntyy usein uusia bisnesideoita, yhteistuotantoja yli toimialarajojen ja työpäivän aikana pidettävät tauot ovat porukassa yleensä mukavampia. Nopeakin juttutuokio kahvikupin ääressä voi avata ajatukset käsittämättömällä tavalla.  

Toivomme, että yllättävät yhteenliittymät ja kohtaamiset lyövät kipinöitä uusille aluille! 

Framilla: Eeva-Maija Laasanen

Framissa työskentelee yli sadassa organisaatiossa noin tuhat asiantuntijaa. Esittelemme heitä täällä uutisissa.

Nimesi, tittelisi ja organisaatiosi 

Eeva-Maija Laasanen, määrälaskija, Areite Oy

Kuinka kauan olet työskennellyt Framissa?

Olemme olleet Framilla alkuvuodesta 2011 asti.

Onko toimistosi/työpisteesi vaihtunut Framissa? Jos niin kuinka usein ja miten? 

Toimisto on pysynyt koko 12 vuotta samassa rakennuksessa ja kerroksessa, työpistettä olen vaihtanut tänä aikana yhden huoneen verran.

Kuvaile työtäsi. Millaisia tehtäviä siihen kuuluu?

Meillä on 6 henkilön toimisto täällä Seinäjoella, mutta olemme osana isompaa organisaatiota, toimistoja löytyy niin Rovaniemeltä kuin Helsingistä. Työtehtäviini määrälaskijana kuuluu rakennushankkeen määrien laskenta. Laskemme kohteita monimutkaisista erikoiskohteista kerrostaloihin. Asiakkaitamme ovat kaiken kokoiset rakennusliikkeet ympäri Suomen.

Kuinka paljon työskentelet toimistolla vai suositko etätyötä?

Teen nykyään työtä toimistolla tai etänä 50-50. Toimistolle on aina mukava tulla päivittämään kuulumiset, tai keskustelemaan yhdessä meneillään olevasta projektista ja sen haasteista. Välillä on helpompi jäädä kotiin etätöihin ja sovittaa lapsiperheen arjen kiireet työn tekemisen lomaan.

Mikä on parasta työssäsi/työyhteisössäsi?

Työssäni on parasta vaihtelevat rakennushankkeet, tavallisen asuinkerrostalon selkeistä suunnitelmista historiallisten rakennusten peruskorjauksiin erikoisine suunnitelmineen ja yksityiskohtineen. Mutta hyväkään työ ei tunnu miltään ilman loistavia työkavereita, osa meistä on tehnyt töitä yhdessä jo lähes 20 vuotta. Kahvipöydässä hyviä ja varsinkin huonoja juttuja riittää!

Mikä on parasta Framissa?

Framissa parasta on sijainti. Maakunnasta ajelen toimistolle alle 20 minuutissa. Toimistolla odottaa siistit ja valoisat työhuoneet. Kokoustilat ja palaveritarjottavat ovat aina helposti saatavilla. Jos kahvimaito loppuu toimistolla, voi ensihätään kipaista hakemaan uuden purkin lähimmästä alakerran ravintolasta.

Lue lisää Eeva-Maijan työpaikasta täältä

Compass aloittaa Framissa, ravintola Raitti auki

Compass Group on aloittanut ravintoloitsijana Framissa. Tänään maanantaina aukeaa Frami B:n ravintola, joka on uudelta nimeltään Ravintola Raitti. Raitti on avoinna maanantaista perjantaihin klo 8.00 – 14.00. Buffetlounas tarjoillaan klo 10.30 – 13.30. Buffetin hinta on 12,30 €.

Frami D:n ravintolan uusi nimi on Treffi. Se on parhaillaan remontissa ja avautuu syyskuun puolivälissä. Treffistä luvassa nimensä mukaisesti mukava treffipaikka.

HUOM: to 10.8. klo 12.00 ja pe 11.8. klo 11.45 Ravintola Raitissa iso väkimäärä kokousasiakkaita lounaalla.

 

Uusia ja vanhoja tuttavuuksia

Ravintolapäällikkönä toimiva Kimmo Köykkä esittelee Compassin henkilökunnan.

– Olemme iloisen pirteä pikku tiimi. Osan meistä tunnettekin, mutta kerronpa kuitenkin meistä jotain…

”Tepa” on siirtynyt meille Compass-Groupin Seinäjoen kaupunginteatterin yksiköstä. Päävastuuna hänellä tulevat olemaan edustus- ja kokouspalvelut sekä salityöskentely.

Leipurimme Heidi on tullut meille kahvila- ja leipomopuolelta. Heidi on ollut töissä paikallisissa kahviloissa.

Poijjaat Olli ja Kimmo ovatkin jo monelle tuttuja, koska ovat valmistaneet teille maistuvia elämyksiä täällä ennenkin.

Minä Kimmo toimin täällä ravintolapäällikkönä ja työskentelen siis vähän joka paikassa. Aikaisemmin olen työskennellyt Vaasan Business Park -ravintoloissa sekä eri kivijalkaravintoloissa keittiömestarina.

Yhteystiedot:

Kimmo Köykkä raitti@compass-group.fi, puh. 050 468 4824

www-sivut: compasgroup/raitti

Instagram: foodco.raitti

Framilla: Päivi Alaniska

Framissa työskentelee yli sadassa organisaatiossa noin tuhat asiantuntijaa. Esittelemme heitä täällä uutisissa.

Nimesi, tittelisi ja organisaatiosi  

Päivi Alaniska, koordinaattori, Seinäjoen yliopistokeskus – Tampereen yliopisto

Kuinka kauan olet työskennellyt Framissa?

Nykyisessä pestissäni vasta neljä kuukautta, mutta kaiken kaikkiaan olen työskennellyt eri puolilla Framia noin 8 vuotta. Frami on tuttu aikaisemmista työrupeamistani Frami/Into Seinäjoki Oy:llä sekä SeAMKilla.

Onko toimistosi/työpisteesi vaihtunut Framissa? Jos niin kuinka usein ja miten?

Kehitysyhtiön työvuosina työpisteeni sijaitsi D-rakennuksessa, alkuun toisessa kerroksessa ja myöhemmin ensimmäisessä kerroksessa. SeAMKin opettajan hommissa tutuiksi tulivat A- ja F- rakennukset. Sanoisin, että nykyinen työpisteeni C-rakennuksessa on järjestyksessään Frami-vuosieni seitsemäs.

Kuvaile työtäsi. Millaisia tehtäviä siihen kuuluu? 

Yliopistokeskuksen koordinaattorina hoidan meidän talousasioitamme ja teen muita hallinnollisia töitä. Tuen meidän hankkeiden projektipäällikköjä hankkeiden talousasioissa ja maksatuksissa, teen jonkin verran viestintää ja hoidan yliopistokeskuksen tutkijahotellin asioita.

Kuinka paljon työskentelet toimistolla vai suositko etätyötä?

Teen pääsääntöisesti työni toimistolla.

Mikä on parasta työssäsi/työyhteisössäsi? 

Monialainen työyhteisö ja avoin keskustelukulttuuri. Lisäksi yliopistokeskuksen koordinaation tiimi on pieni, mikä takaa monipuolisen työnkuvan.

Mikä on parasta Framissa? 

Yliopistokeskusverkosto ja yhteistyökumppanit ovat kaikki lähekkäin, mikä helpottaa omaa työtäni paljon. Tarpeen vaatiessa pääkampukselle Tampereelle pääsee tästä sujuvasti junalla.

Lue lisää Päivin työpaikasta

Miten sisustaa työtilat viihtyisiksi?  

Työtilan viihtyisyys on tärkeä tekijä, joka voi vaikuttaa paljonkin henkilöstön hyvinvointiin, motivaatioon ja tuottavuuteen. Hyvin suunnitellulla sisustuksella voit luoda viihtyisän ja inspiroivan työympäristön. Tässä blogissa esitän muutamia vinkkejä siitä, miten sisustaa työtilat viihtyisiksi.

Valitse oikeat värit

Värien valinta on tärkeä osa työtilan sisustusta. Valitse värejä, jotka luovat rauhallisen ja miellyttävän tunnelman, kuten vaaleita sävyjä – valkoista, harmaata tai beigeä. Voit lisätä tilaan väriä korostusseinillä, kirkkailla huonekaluilla tai taideteoksilla.

Huolehdi valaistuksesta

Valaistus on toinen tärkeä tekijä työtilan sisustuksessa. Hyvä valaistus voi parantaa henkilöstön keskittymiskykyä ja vähentää silmien rasitusta. Valitse valaisimia, jotka luovat tasaisen ja miellyttävän valon, ja käytä luonnonvaloa, kun mahdollista.

Luo yhteisöllisiä tiloja

Yhteisölliset tilat, kuten taukotilat ja lounge-alueet, voivat luoda rentouttavan ja inspiroivan ympäristön henkilöstölle. Pehmentävät huonekalut – sohvat ja istuimet – voivat auttaa luomaan miellyttävän tunnelman.

Huolehdi akustiikasta

Huono akustiikka voi häiritä henkilöstön keskittymistä. Varmista, että työtiloissa on riittävästi äänenvaimennusmateriaalia, kuten verhoja, mattoja ja äänenvaimennuslevyjä.

Lisää kasveja

Kasvit voivat auttaa parantamaan ilmanlaatua ja lisäämään tilan viihtyisyyttä. Valitse kasveja, jotka ovat helppohoitoisia, kuten saniaisia, rönsyliljoja tai kaktuskasveja.

Käytä seinätilaa hyödyksi

Hyödynnä seinätilaa lisäämällä tauluja, julisteita tai muita taideteoksia. Tämä voi lisätä tilan visuaalista kiinnostavuutta ja auttaa luomaan inspiroivan ympäristön. 

Tärkeää on, että mukautatte tilat tarpeidenne mukaan. Kysy lisää vinkkejä.  

Jaana Paavola, palvelupäällikkö, Into Seinäjoki Oy, puh. 020 124 4003, jaana.paavola@intoseinajoki.fi

Millainen on hyvä kokoustila? 

Frami tarjoaa monipuolisen valikoiman erilaisia kokoustiloja muutaman henkilön tiimityötilasta 60 henkilön pienoisseminaaritilaan. Toki myös auditorioita tarjolla aina 400 henkilön tilaisuutta varten.  
Tässä vinkkejä siihen, millainen on hyvä kokoustila. Mieti näitä, kun vertailet paikkoja. 

Riittävä koko: Kokoustilan tulisi olla riittävän suuri, jotta kaikki osallistujat mahtuvat mukavasti istumaan. Tilan koolla on merkitystä myös kokouksen tunnelman kannalta – avarassa tilassa on yleensä helpompi hengittää ja tuntea olonsa mukavaksi.

Hyvä valaistus: Hyvä kokoustila on riittävän valaistu, jotta kaikki osallistujat näkevät selvästi toisensa ja kokouksen aikana esitettävät materiaalit. Valaistus voi olla joko luonnonvaloa tai keinotekoisia valoja, mutta sen tulee olla miellyttävä silmille ja kirkas.

Hyvä akustiikka: Hyvä kokoustila on myös hiljainen ja akustisesti miellyttävä. Tilassa ei saisi olla liikaa kaikua tai taustamelua, jotka voivat häiritä keskustelua ja heikentää kuuluvuutta.

Tarvittavat laitteet ja teknologia: Hyvässä kokoustilassa on tarvittavat laitteet ja teknologia: projektori ja screen/iso näyttö, tietokone, mikrofoni, videokokousteknologia. Laitteiden tulee olla helppokäyttöisiä ja toimivia.

Mukavat istuimet: Hyvät istuimet ovat tärkeä osa mukavaa kokousympäristöä. Istuimien tulisi olla mukavia ja ergonomisia, jotta niissä voi tarvittaessa istua pitkäänkin.

Tarvittava yksityisyys: Hyvä kokoustila tarjoaa tarvittavan yksityisyyden, jotta osallistujat voivat keskustella vapaasti ja turvallisesti. Tilan tulisi olla riittävän eristetty hälystä ja melusta.

Tässä muutamia vinkkejä. Kokoustilan valinnassa on tärkeää ottaa huomioon kokouksen tarkoitus ja osallistujamäärä sekä huolehtia, että tila on varattu sopivaan ajankohtaan ja että kaikki tarvittavat varusteet ovat saatavilla.

Tule Framiin tutustumaan. Meillä on tarjolla kaikki tarvittava hyvään kokoukseen. 

Lisätietoja: Marika Puhilas, 020 124 4010, kokouspalvelut@frami-fi.fi-f.seravo.com

Miten valita parhaat työtilat yritykselle? 

Parhaan työtilan valitseminen yritykselle riippuu monista tekijöistä, kuten budjetista, tarpeista ja henkilöstön määrästä. Seuraavat vaiheet auttavat sinua valitsemaan parhaan työtilan yrityksellesi:

  • Arvioi yrityksen tarpeet: Aloita arvioimalla yrityksesi tarpeita. Kuinka paljon tilaa tarvitset? Tarvitsetko vain toimiston vai myös varastotilaa tai tuotantotilaa? Tarvitsetko konferenssitiloja tai yhteisiä alueita henkilöstölle?
  • Päätä sijainti: Onko tärkeää olla lähellä asiakkaita, tärkeitä toimittajia tai muita yrityksiä? Onko tärkeää olla lähellä julkista liikennettä tai tärkeitä teitä?
  • Arvioi budjetti: Kuinka paljon voit varata vuokrakuluihin? Kannattaa etsiä vaihtoehtoja, jotka tarjoavat parhaan vastineen rahoillesi. Pelkän neliöhinnan sijaan kannattaa verrata kokonaisuutta. Mitä kaikkea palveluun kuuluu? Siivous, sähkö ja vesi, jätepalvelut, yleiset tilat, ravintolapalvelut, kokoustilapalvelut jne.
  • Vertaa ja tarkista: Tarkista, ovatko tilat valmiina käyttöön, vai vaativatko ne remonttia tai muita investointeja. Tarkista myös vuokrasopimuksen kesto ja mahdolliset irtisanomisehdot.
  • Huomioi tulevaisuus: Älä valitse tilaa pelkästään nykytarpeidesi perusteella. Arvioi myös tulevaisuuden tarpeitasi. Tarvitsetko mahdollisuutta laajentaa tiloja tai siirtyä toisiin tiloihin tulevaisuudessa? Onko yrityksesi kasvava vai aiotko pienentää henkilöstöä?

Näiden vaiheiden noudattaminen auttaa sinua valitsemaan parhaan työtilan yrityksellesi. Muista, että parhaan työtilan löytäminen voi kestää aikaa ja vaivaa, mutta se on tärkeä investointi yrityksesi menestykselle ja kasvulle.

Framissa on monipuoliset toimitilat ja palvelut yrityksille. Tutustu ja kysy tarjousta. 

Ota yhteyttä: Jaana Paavola, puh. 0400 787 528, jaana.paavola@intoseinajoki.fi
 

My day by kokouspalveluemäntä Marika

Tutustu kokouspalveluemäntämme Marikan työhön ja työpäivään

Framin kokoustilojen vuokraamisesta ja kokouspalveluista vastaavan palvelupäällikön Marika Puhilaksen työpäivät ovat varsin vaihtelevia. My day -videolla Marika kertoo päivästään Framilla. Tässä videoa avattuna myös tekstiksi. Videoiden kuvaamisessa ja editoimisessa auttoi harjoittelijamme Nella Vuorenmaa.

Millainen on normaali työpäiväsi? 
– Päivät ovat tosi vaihtelevia. Aamut alkavat siinä yleensä 6:30-8:00 välillä, joko täällä Framissa tai Rytmikorjaamolla. Aamuisin otan asiakkaita vastaan ja teen viimeiset silaukset tiloihin. Noin kymmeneen asti on aika haipakkaa, kun varmistellaan, että kaikki tilaisuudet saadaan käyntiin ja kaikki on niin kuin on sovittu. Sitten on yleensä aikaa sähköposteille. Puheluita tulee toki pitkin päivää. Iltapäivällä yleensä tsekkaan asiakkaan kanssa, onko kaikki mennyt hyvin, ja alan valmistella seuraavan päivän tapahtumia. Yleensä päivät päättyvät siinä klo 16-18 välillä, ellei ole iltatilaisuuksia. 
 
Kerro vielä lisää työstäsi 
– Syksyllä tulee 12 vuotta täyteen täällä. Normaali päivä isojen tapahtumien osalta sujuu sillä tavoin, että asiakas ottaa yhteyttä ja kertoo tarpeistaan. Sitten tutkitaan kalentereita, että onko vapaata ja sitten tehdään tarjous. Usein asiakkaat tulevat myös etukäteen käymään tutustumassa tiloihin sekä Framissa että Rytmikorjaamolla. Isoja valtakunnallisia tilaisuuksia järjestetään paljon sillä tavalla, että päiväosuudet ovat täällä Framilla, seminaari auditoriossa ja aulatilassa messuosastoja. Illallinen vietetään sitten Rytmikorjaamolla.  Rytmikorjaamon klubille esimerkiksi cocktail-tilaisuuteen mahtuu 1000 henkilöä seisomatilaisuutena ja 300 henkilöä illallistamaan pöydissä.

Päiväni ovat siis vaihtelevia ja vauhdikkaita ja tykkään siitä tosi paljon. Näen paljon ihmisiä ympäri Suomea, on myös kv-tilaisuuksia ja sitten ihan näitä meidän paikallisia ihmisiä ja tilaisuuksien järjestäjiä. Eli tykkään työstäni tosi paljon! 

Katso video:

Kysy kokoustiloja: kokouspalvelut@frami-fi.fi-f.seravo.com

Vinkkejä kokouksen järjestäjälle 

Työelämämme on täynnä kokouksia. Sisäisiä palavereita, asiakaspalavereita, koulutuksia, webinaareja. Kuinka usein tulee mietittyä, millainen on hyvä kokous.

Tässä vinkkejämme kokouksen järjestäjälle:

  1. Määritä kokouksen tavoitteet ja agendat: Ennen kokouksen järjestämistä määritä tarkasti kokouksen tavoitteet ja agendat. Kirjoita ne ylös ja jaa ne kokouksen osallistujille etukäteen, jotta he voivat valmistautua ja olla valmiina keskusteluun.
  2. Aikatauluta kokous oikein: Määritä sopiva kesto kokoukselle, jotta jokaiselle käsiteltävälle asialle jää tarpeeksi aikaa. Pidä myös mielessä osallistujien aikataulut, jotta voit valita sopivan ajan ja varmistaa heidän osallistumisensa.
  3. Kutsu oikeat ihmiset kokoukseen: Varmista, että kokouksessa on oikeat ihmiset, jotka voivat auttaa saavuttamaan kokouksen tavoitteet. Kutsu vain tarvittavat ihmiset ja varmista, että kaikki ovat tietoisia kokouksen tavoitteista.
  4. Valmistele kokouksen materiaalit: Laadi tarvittavat materiaalit, kuten esitykset, raportit ja muut dokumentit, joita tarvitaan keskustelun aikana. Jaa ne etukäteen osallistujille, jotta he voivat valmistautua ja olla valmiina keskusteluun.
  5. Huolehdi teknisistä järjestelyistä: Varmista, että videokokous- tai konferenssipalvelut toimivat moitteettomasti. Testaa kaikki tekniset laitteet ja varmista, että kaikki osallistujat tietävät, miten niihin käytetään.
  6. Seuraa aikataulua ja pitäydy agendassa: Pitäydy agendassa ja seuraa aikataulua, jotta kokous ei veny liian pitkäksi eikä keskustelu mene turhiin aiheisiin. Huolehdi siitä, että jokainen osallistuja saa mahdollisuuden ilmaista mielipiteensä, mutta pidä keskustelu kurissa ja suunnattuna kokouksen tavoitteisiin.
  7. Päätä kokous sopimalla jatkotoimista: Kokouksen päätteeksi varmista, että jokainen tietää, mitä on sovittu ja mitä tapahtuu seuraavaksi. Kirjaa ylös päätökset ja sovitut tehtävät ja jaa ne osallistujille, jotta kaikki tietävät, mitä on sovittu. 

Noudattamalla näitä vinkkejä voit järjestää tehokkaan ja tuottavan kokouksen. 

Sopivia tiloja kokouksellesi löydät Framista. Tutustu ja varaa.
 

Naapuritreffeiltä lisää tuttuja

Frami on iso työyhteisö. Yli sadassa yrityksessä ja organisaatiossa työskentelee yhteensä 1000 asiantuntijaa. Ei ihmekään, etteivät kaikki tunne toisiaan. Siksi oli erityisen tärkeää järjestää naapuritreffit ja tarjota Framissa työskenteleville mahdollisuus tutustua toisiinsa paremmin. Kutsuun vastasikin ilahduttavan moni. Lyhyitä esittelyitä kuultiin tusinalta organisaatiolta. Aamiaisen lomassa pöydässä kaikki saattoivat luoda uusia tuttavuuksia. 

Tässä muutama lyhyt pitchaus, keitä mm. Framissa toimii.

”Meitä on Framissa kaksi henkilöä. Asiakkainamme ovat yritykset. Emme ole vahinkovakuutusyhtiö emmekä pankki. Meillä on neljä tuotetta: varainhoito, avainhenkilöiden vakuuttaminen, lisäeläkeratkaisuja (niissä 50 % markkinaosuus) sekä räätälöidyt palkitsemisratkaisut.” Jukka Alanko Mandatum

”Tarjoamme yrityksille jätehuollon ja kierrätyksen palveluita perusjätepalveluista vaarallisia jätteiden hävitykseen ja esimerkiksi asiakirjojen hävitykseen.  Tietoturvasäiliöt Framissakin joka useilla käytävillä. Myös elektroniikkakeräysastiat Framissa. Kaikki räätälöidyt palvelumme saa yhdestä numerosta.  Jussi Niskala, Encore Ympäristöpalvelut

”Tarjoamme tilintarkastuspalveluita sekä neuvontaa monenlaisissa rahoitukseen liittyvissä asioissa. Olemme asiakkaidemme keskustelukumppani. Erikoisalaamme ovat taloyhtiöt. Meillä on koko maassa jopa 2500 taloyhtiötä asiakkaana.” Tuomas Mettomäki ja Teemu Laitinen, SysAudit