Kategoria: Uutiset
Onko Framin toimitiloja mahdollista muokata?
TOP 3 toimitilakysymyksissä vuorossa kysymys 3: Onko Framin toimitiloja mahdollista muokata? Voidaanko tilaa esimerkiksi jakaa, laajentaa tai mukauttaa yrityksen tarpeiden mukaan?
Framin toimitilat ovat siitä erinomaisia, että ne mahdollistavat monikäyttöisyyden, tilat ovat muunneltavia, tilat ovat laajennettavissa ja tiloja on helppo myös purkaa.
🍂 Monikäyttöisyys
Meillä Framissa monikäyttöisyys on sitä, että tilat mukautuvat erilaisiin toimintoihin ja tarkoituksiin pienillä muutoksilla. Monitilatoimistoissa pyritään luomaan joustava ympäristö, joka tukee sekä yhteistyötä että itsenäistä työskentelyä. Työntekijät voivat siirtyä tilasta toiseen sen mukaan, mikä parhaiten tukee kulloistakin työtehtävää. Tavoitteena on lisätä tehokkuutta, joustavuutta ja työntekijöiden tyytyväisyyttä, sekä edistää tilojen tehokasta käyttöä.
Monitilatoimistoissa voi olla esimerkiksi avoimia tiloja, hiljaisia tiloja, neuvotteluhuoneita, rentoutumisalueita ja puhelinkoppeja.
Aina ei tarvitse tiloja rakentaa uudelleen vaan esimerkiksi akustiikkaverhoilla voidaan tilaa jakaa edullisesti ja joustavasti pienempiin tiloihin. Myös erilaisia kalustevaihtoehtoja käyttämällä tila voidaan muuttaa työskentelytilasta esim. ryhmätyötilaksi tai päinvastoin.
🍂 Muunneltavuus
Framin toimistotiloja on helppo muunnella eri tarpeisiin. Toimistojen väliseinät on rakennettu pääosin järjestelmäseinillä, jolloin rakentaminen ja purkaminen onnistuu nopeasti. Mahdollisuudet muuttaa huoneiden lukumäärää ja kokoa toimiston sisällä on asiakkaalle kustannustehokas tapa saada lisätilaa henkilömäärän kasvaessa. Kiertotalouden periaatteiden mukaan kierrätämme vanhat järjestelmäseinät. Emme ”haaskaa” hyviä seiniä roskalavalle.
Toimitilojen laajennustarve on meille aina hieno asia. Pyrimme siihen, että Framissa asiakkaallamme on aina mahdollisuus laajentaa ja kasvattaa toimintaansa. Haluamme toteuttaa asiakkaillemme laadukkaat, toimivat ja joustavat työtilat.
Tutustu toimitilapalveluihimme tarkemmin täällä >>
Kysy lisää
Ota yhteyttä ja tule tutustumaan!
palvelupäällikkö Jaana Paavola
Millaisia toimitiloja Framissa on vuokrattavissa?
Viime viikkoinen postaukseni TOP 3 toimitilakysymyksistä saa jatkoa ja seuraavana on vuorossa kysymys 2.
Millaisia toimitiloja Framissa on vuokrattavissa?
Frami tarjoaa monipuolisia toimitiloja yrityksille, yksityisille, oppilaitoksille, tutkimusorganisaatioille ja julkishallinnon toimijoille. Framin vuokraamat toimitilat keskittyvät erityisesti moderniin ja innovatiiviseen työympäristöön. Tässä joitakin keskeisiä piirteitä Framin toimitiloista:
💠 Toimisto- ja liiketilat:
Frami tarjoaa erikokoisia toimistotiloja eri tarpeisiin, olipa kyseessä pienempi tai suurempi organisaatio. Saatavilla on mm erillishuoneita, avotilaa, hybriditiloja, kokouspisteitä. Suurin osa tiloistamme on muokattavissa.
💠 Toimistohotellitilat:
Toimistohotellitilat ovat täyden palvelun tiloja mm startup-yrittäjille, asiantuntijoille, satelliittitoimistoille jne.
Toimistohotellitilat ovat kooltaan 10 m2-25 m2
💠 Co-working-tilat:
Yhteiskäyttöiset työtilat ovat suosittuja etätyöntekijöiden, startup-yritysten ja freelancereiden keskuudessa. Näissä tiloissa voi työskennellä joustavasti ja ne tarjoavat mahdollisuuksia verkostoitumiseen. Yhteisöllisissä tiloissamme on aina vapaa työpiste ja toimiva Wi-Fi!
Co-working-tilojen yhteydessä toimii kahvila/ravintola, josta voit helposti ostaa lounasta tai kahvia. Lisäksi käytössäsi on hiljainen työskentelytila Framery.
Framissa toimii myös Spacent-sovellus, mikä on Pohjoismaiden johtava hybridityön alusta
🔺 Moderni infrastruktuuri:
Kaikissa toimitiloissa on nykyaikaiset IT-palvelut, kuten nopeat tietoliikenneyhteydet, sekä muut toimistopalvelut, jotka tukevat yritysten ja organisaatioiden päivittäistä toimintaa.
🔺 Sijainti ja ympäristö:
Frami sijaitsee keskeisellä paikalla Seinäjoella, hyvien liikenneyhteyksien varrella. Alueella on myös ravintoloita, kahviloita ja muita palveluja, jotka tukevat työskentelyä ja tapaamisten järjestämistä.
🔺 Kokous- ja konferenssitilat:
Framin alueella on hyvin varusteltuja kokous- ja konferenssitiloja, joita voidaan käyttää erilaisiin tapaamisiin, seminaareihin ja tapahtumiin. Tilat ovat muunneltavissa ja sopivat monenlaisille osallistujamäärille.
Frami on siis monipuolinen toimitilojen tarjoaja, joka vastaa erilaisten toimijoiden tarpeisiin joustavasti ja nykyaikaisessa ympäristössä.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, esittelen mielelläni Framin tiloja.
Tutustu toimitilapalveluihimme tarkemmin täällä >>
Kysy lisää
Ota yhteyttä ja tule tutustumaan!
palvelupäällikkö Jaana Paavola
Mikä on toimitilan neliövuokra ja mitä se pitää sisällään?
Potentiaalisilta vuokra-asiakkailtani tulee usein monenlaisia kysymyksiä. Tässä teille TOP 3:n ensimmäinen kysymys:
1. Mikä on neliövuokra ja mitä vuokra pitää sisällään?
Suurin toimistotilan vuokraan vaikuttava tekijä on sijainti. Sijainnin ja neliöiden lisäksi yritys maksaa myös palveluista, energiasta ja kiinteistön ylläpidosta. Hoitokulut voivat muodostaa vuokrakuluista jopa kolmanneksen.
Vuokraan vaikuttavat myös kiinteistön ja vuokratilan kunto, tekniset ratkaisut, pysäköintipaikkojen määrä ja alueen yleinen vuokrataso.
Hyvien liikenneyhteyksien varrella sijaitsevat tilat ovat halutuimpia ja myös niiden vuokrahinnat ovat korkeimpia.
Framissa toimitilan vuokraaja ei hanki käyttöönsä pelkästään neliöitä, sillä vuokrahintaan kuuluu aina kattava paketti erilaisia palveluja:
🍽 kahvila- ja ravintolapalvelut
🤝 kokouspalvelut
💡 energia (sähkö+lämpö+jäähdytys), vesi- ja viemäripalvelut, postipalvelut
🚻 sosiaalitilat
👨👩👧👦 Framin yhteisö
🔐 vartiointi ja turvallisuusjärjestelmät
🛠 kiinteistöhuolto (ulkoalueiden hoito, valvomopalvelut, kunnossapito)
👨🔧 vahtimestaripalvelut (pienkorjaukset, avaintenhallinta, kulunvalvonta, kokoustilojen valmistelu)
Yllämainittujen palvelujen hinnoista koostuvat toimitilan hoitokulut, joista suurin osa sisältyy asiakkaan maksamaan kokonaisvuokraan.
Siivouksesta ja mahdollisista tilamuutoksista ja rakennuskustannuksista sovitaan tapauskohtaisesti.
Mitä etuja Frami tarjoaa vuokralaiselleen?
🌌 Laaja tarjonta ja kokemus – sopiva tila löytyy helpommin
🌞 Toimiva vuokrausprosessi
🏢 Energiatehokkaat kiinteistöt pienentävät vuokrakuluja
👜 Kokonaisvaltainen palvelu
💶 Mahdollisuus investoida vuokralaisen toivomiin muutostöihin
🃏 Kilpailukykyiset lisäpalvelut
🆓 Ilmainen asiantuntija-apu
✅ Tilan vaihto kasvuvaiheessa onnistuu helposti
Tutustu toimitiloihimme tarkemmin täällä >>
Kysy lisää
Ota yhteyttä ja tule tutustumaan!
palvelupäällikkö Jaana Paavola
Framin Spacent-tila hyvässä käytössä
Lyhytaikaiseen työskentelyyn tarkoitettu toimistotila Frami Station on ollut tänä vuonna hyvin käytössä. Spacent-verkostoon kuuluvaa tilaa on varattu yhteensä 66 kertaa. Suosituin varauspäivä on ollut perjantai ja tyypillisin varausaika 9 tuntia eli koko työpäivä.
Palautetta olemme saaneet täydet 5/5.
– Olemme olleet mukana Spacent-verkostossa useamman vuoden, mutta tänä vuonna Framin käyttö on järjestelmän kautta lisääntynyt reilusti. Hyvä niin. Vieläkin on kapasiteettia hyvin jäljellä, palvelupäällikkö Jaana Paavola Into Seinäjoesta kertoo.
Frami Station -tila sijaitsee Frami C-osan 1. kerroksessa. Kulkuosoite on Kampusranta 9. Tilassa on viisi työpistettä, joista kolme on lukittavia. Työpöydillä on näyttö ja tilassa maksuton wlan. Kahvit voi ostaa ja lounaalla piipahtaa lähellä olevassa ravintola Raitissa.
PCS Engineering muutti Framiin: täällä saamme näkyvyyttä
Seinäjoelle vuonna 2021 laajentanut PCS Engineering on muuttanut Framiin.
– Tilat keskustassa kävivät ahtaiksi. Framista löytyi sopiva tila ja uskomme, että Framissa meille on jatkossakin hyvin kasvunvaraa, yksikön päällikkö Tony Kytökorpi toteaa.
Framin puolesta puhui myös näkyvyyden vahvistuminen.
– Täällä saamme näkyvyyttä yhteistyökumppaneiden, asiakkaiden ja opiskelijoiden eli potentiaalisten tulevien työntekijöiden suuntaan.
– Framissa on erinomaista myös se, että voimme hyödyntää talon palveluita, kuten ravintoloita ja neuvottelutiloja. Emme maksa turhasta tilasta, kun vuokraamme neuvottelutiloja tarpeen mukaan.
PCS:n sijoittuminen Seinäjoelle on kaupungin näkökulmasta varsin ideaali esimerkki. Kytökorpi asui täällä ja vaihtaessaan työpaikkaa halusi jatkaa työntekoa Seinäjoelta käsin. Kun Seinäjoen toimisto avattiin, samaan aikaan aloitti toinen työntekijä. Nyt toimiston vahvuus on kahdeksan henkilöä. Framin tiloihin mahtuu Kytökorven mukaan 14 henkilöä.
– Voi olla, että jo vuoden päästä kaipaamme lisää tilaa.
PCS:llä on neljä toimistoa Suomessa ja yksi Tallinnassa. Projektit eivät ole sidottuja paikkakuntiin. Saman projektin parissa ahertaa yleensä henkilöitä useammalta toimistolta.
– Se tekee meistä joustavan ja ketterän. Jos esimerkiksi pitää rekrytä, voidaan kaikkien toimistojen voimin hakea tekijää. Seinäjoen toimistolle kaikki osaajat on löydetty Etelä-Pohjanmaan alueelta. Suurin osa on insinöörejä, automaatiotekniikan ja -järjestelmien osaajia. Meille tärkeitä ovat Siemens PCS 7 -, ABB 800 xa – ja Valmet DNA -automaatiojärjestelmät. Lisäksi meillä on sähkö- ja instrumenttisuunnittelijoita.
PCS Engineeringin tilauskanta on Kytökorven mukaan hyvä.
– Kyselyitä tulee, mutta päätökset syntyvät tällä hetkellä hieman hitaammin.
Miten Kytökorpi puhuisi potentiaaliselle uudelle pcs:läiselle?
– Olemme kehittyvällä alalla, saat oppia uutta koko ajan. Meillä on tajuttoman hyvä yhteishenki. Pääset helposti osaksi porukkaa ja kehittymään. Passin olisi hyvä olla kunnossa, sillä meillä pääsee reissaamaan eksoottisiin paikkoihin.
PCS-Engineeringistä lyhyesti:
PCS-Engineering
P Project Management
C Consulting
S Services
Palvelut kattavat prosessiteollisuuden sähkö- ja automaatioalan projektinhoitopalvelut, suunnittelun, asennusvalvonnan, laitetoimitukset sekä automaatiojärjestelmien ja logiikkojen ohjelmoinnit käyttöönottoineen. Toiminta prosessiteollisuudessa on laaja-alaista keskittyen lähinnä kaivos-, metalli-, energia-, paperi- ja selluteollisuudelle toimitettaviin insinööritoimistopalveluihin.
Asiakkaita mm. Valmet, UPM, Stora Enso, Metsä Group, Andritz, SSAB, Outokumpu, Boliden, Sumitomo ja Metso-Outotec.
Tutustu tarkemmin: https://pcs-engineering.fi/
Vapaana toimistotila huipulla
Vuokrataan huippupaikalla, huippukohteessa oleva 270 m2:n toimistotila. Frami D:n kuudennessa kerroksessa vapaana toimistotila, josta komeat näkymät joelle ja Areenaan.
Toimistotila on mahdollista rakentaa yrityksesi tarpeen mukaisesti. Autamme muutos- ja sisustussuunnittelussa.
Toimisto soveltuu 12–20 henkilölle riippuen toimiston sisustussuunnitelmasta.
Toimistovuokraan sisältyy mm:
- lämmitys, ilmanvaihto lämmöntalteenotolla ja jäähdytyksellä
- vesi- ja jätevesipalvelut
- kierrätyspistepalvelut
- postilokero perusjakelulla ja -noudolla
- tietoliikennekaapelointi
- kulkutunnisteiden ja avainten hallinta
- kiinteistön kulunvalvonta ja vartiointi.
Tilojen lisäksi yrityksillä on käytössään runsaasti kokoustiloja, kaksi ravintolaa lounaisiin ja juhliin sekä luonnollisesti siivous-, kiinteistö-, tietoliikenne- ja paikoituspalvelut.
Frami tarjoaa myös nopean ja helpon toimistotilan liikkuvalle tekijälle! Voit valita vapaana olevan työpisteen ja toimivan wi-fi:n. Samalla saat kahvilasta ostaa helposti lounasta ja kahvia. Kahvilatilan käyttö on maksutonta. Lisäksi käytössäsi on hiljainen työskentelytila Framery.
Kysy lisää
Ota yhteyttä ja tule tutustumaan!
palvelupäällikkö Jaana Paavola
P-Frami ”Moovy-aikaan”
Framin pysäköintitalo hyppää ”digiloikalla” uuteen pysäköintijärjestelmään. Käyttöön otetaan kotimainen Moovy-sovellus, ja samalla pysäköintilipukkeet, rfid-kortit ja käteinen maksuvaihtoehtona poistuvat käytöstä. Herkästi vioittuvat ja ympäristöä kuormittavat kertakäyttöiset pysäköintiliput korvautuvat automaattisella rekisteritunnistuksella.
Moovy-pysäköintijärjestelmä otetaan Framissa käyttöön kesäkuun alussa ja muutostyöt alkavat toukokuun lopussa.
Jatkossa myös Inton sopimusasiakkaat käyttävät P-Framia Moovy-sovelluksen avulla. Sovelluksen käyttöönoton jälkeen puomit avautuvat automaattisesti rekisterintunnistuksen avulla. Yritykset hallinnoivat käyttäjiään itse Moovy-yritystilillä, jolla yritys voi esimerkiksi lopettaa tai siirtää pysäköintioikeuksia käyttäjältä toiselle.
P-Framin tilavuokralaisten kuukausisopimukset myöntää edelleen Into Seinäjoki Oy. P-Framissa nykyään sopimuksella pysäköitsijöitä tullaan informoimaan erikseen tarkemmin muutoksesta ja sen edellyttämistä toimenpiteistä.
Miten Moovy toimii?
Sopimusasiakas: Kun ajat sisään pysäköintitaloon, Moovy tunnistaa autosi rekisteritunnuksen, käynnistää automaattisesti pysäköinnin ja avaa puomin. Myös pois lähtiessä järjestelmä tunnistaa autosi ja avaa puomin automaattisesti.
Vierailija: Kun ajat sisään pysäköintitaloon, Moovy tunnistaa autosi rekisteritunnuksen, käynnistää automaattisesti pysäköinnin ja avaa puomin. Pois lähtiessä pysäköinti käydään maksamassa kuten aiemminkin, nyt vain maksupisteelle syötetään lipukkeen sijaan pysäköidyn auton rekisterinumero. Ulosajaessa puomi avautuu automaattisesti, kun pysäköintimaksu on suoritettu.
Mikäli sinulla on Moovy-sovellus, pysäköinti on vielä helpompaa. Sovelluksen käyttöönoton jälkeen pysäköinti käynnistyy automaattisesti, kun ajat sisään ja päättyy kun ajat ulos. Pysäköinti veloitetaan käytetyn pysäköintiajan mukaan Moovy-sovellukseen liitetyltä maksukortilta.
Lisätietoja: Seipark Asiakaspalvelu, asiakaspalvelu@seipark.fi, puh 040 864 3086
Framin uusi aurinkovoimala toiminnassa
Viime syksynä rakennettu aurinkovoimala Frami C-osan katolla on alkanut kevään auringon mukana tuottaa puhdasta ja päästötöntä energiaa. Uuden hiilijalanjälkiraportin mukaan Framin hiilijalanjälki on nyt 56 % pienempi kuin vuonna 2021. Tällä hetkellä Framin kokonaishiilijalanjälki on 675 tCO2e.
Framin on tavoitteena olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä. Kehityssuunta näyttää, että tavoitteeseen oltaisiin pääsemässä. Hiilijalanjäljen pienentämiseen entisestään on suunnitteilla mahdollinen uusiutuvaan kaukolämpöön siirtyminen.
Paljon odotetun pyöräparkin suunnittelu etenee
Haluamme tukea turvallista työpaikkapyöräilyä ja siksi Framille on suunnitteilla uusi, noin sadan polkupyörän pyöräparkki. Alustavien suunnitelmien mukaan pyörävarastossa olisi 40 kpl sähköpyörän latauspaikkaa ja 60 kpl tavallista paikkaa.
Pyöräparkki tulisi sijaitsemaan Frami D:n kellarissa ja sinne olisi kulku ulkokautta. Tilan on tarkoitus olla kameravalvottu ja kulunvalvonnalla suojattu. Kohta framilaisilla on siis mahdollisuus saada pyöränsä turvallisesti säilytykseen pientä maksua vastaan.
Odotamme suunnitelmien valmistumista innolla ja tavoitteena on, että pyöräparkkia päästäisiin rakentamaan vielä kesäkaudella 2024.
Terveisin: Anssi Puska, kiinteistöpäällikkö, anssi.puska@intoseinajoki.fi
Framissa erittäin vilkas tapahtumien kevät
Framin kokouspalveluiden alkuvuosi on ollut vilkas. Meillä on järjestetty useita isoja tilaisuuksia: mm. maitoyrittäjien Maitosummit 2024, Pohjanmaan luokanopettajien Opepäivät24, alueelliset lastensuojelupäivät, toipumisorientaatiopäivät, mannekiinikisat sekä Vapaaehtoisen pelastuspalvelun VaPePa:n 60-vuotisjuhlat.
Auditorio-, juhla- ja kokoustilat ovat palvelleet hyvin myös useita asiakastilaisuuksia, yhtiö- ja vuosikokouksia, päällikköpäiviä sekä monia koulutuksia, seminaareja ja kokouksia. Tämän kevään aikana meillä on myös yhteensä kolme väitöstilaisuutta.
Frami D-talon uudistettu ravintola Treffin tila on toiminut erityyppisissä tilaisuuksissa hyvin. Tilassa on ollut aamiaistilaisuuksia, asiakastilaisuuksia sekä kokouksia. Tilaan ollaan lähiviikkojen aikana asentamassa lisäkaiuttimet. Tällä saadaan parannettua puheäänentoiston kantavuutta tilan takaosaan. Lisäksi Treffin ikkunoihin on tulossa lisää pimennysverhoja kevään/kesän aikana. Verhot helpottavat esitysten pitämistä aurinkoisella säällä.
Mega-kokoustila palaa kesäkuussa vuokrauskäyttöön. Tilaa voi varata jatkossa normaalisti jokaiselle päivälle aamusta iltaan. Tilassahan on pöydät ja tuolit 40 henkilölle ja lisäksi 10 henkilölle istuinpaikat.
Autan mielelläni tapahtumatilatarpeissa. Minuun voi ottaa yhteyttä puhelimitse, sähköpostilla tai pysäyttää Framin käytävillä.
Aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!
Marika Puhilas, kokouspalvelupäällikkö, puh. 020 124 4010, kokouspalvelut@frami-fi.fi-f.seravo.com
Tutustu Framin kokoustiloihin täällä.
Kysy lisää
Ota yhteyttä ja tule tutustumaan!
palvelupäällikkö Marika Puhilas
Framilla: Marko Viljanmaa
Framissa työskentelee yli sadassa organisaatiossa noin tuhat asiantuntijaa. Esittelemme heitä täällä uutisissa.
Nimesi, tittelisi ja organisaatiosi
Marko Viljanmaa, projektipäällikkö, Granlund
Kuinka kauan olet työskennellyt Framissa?
Tammikuun 2024 puolesta välistä
Onko toimistosi/työpisteesi vaihtunut Framissa? Jos niin kuinka usein ja miten?
Työskentelin 2011-2015 Contria Oy:n palveluksessa, silloin minulla oli työpisteet Framissa ja Vaasassa, joten työpiste on vaihtunut kaksi kertaa.
Kuvaile työtäsi. Millaisia tehtäviä siihen kuuluu?
Toimin rakennushankkeissa tilaajien asiantuntijana ja ”lisäkäsinä”. Pääosin työtehtävät sijoittuvat talonrakennushankkeisiin, mutta taustastani johtuen sivuan aina välillä myös infrahakkeita. Työtehtäviin kuuluu rakennushakkeiden valmistelevat tehtävät; rakennuspaikkaselvitykset, suunnittelijoiden kilpailutukset ja suunnittelun ohjaus sekä rakentamisen ohjauksen tehtävät; urakoitsijoiden kilpailutukset, rakennusaikaiset tehtävät, jotka kuuluvat tilaajalle pois lukien päätöksenteko. Kolmas kokonaisuus on takuuajantehtävät. Sekä lukematon määrä muita tehtäviä rakennushankkeissa, jotka eivät kuulu muille putoavat yleensä rakennuttajan pöydälle.
Kuinka paljon työskentelet toimistolla vai suositko etätyötä?
Työskentelen pääosin toimistolla sekä työmailla. Teen satunnaisia etäpäiviä.
Mikä on parasta työssäsi/työyhteisössäsi?
Parasta työssäni on, että saan työskennellä tekniikan ja ihmisten kanssa. Työyhteisö on itselleni tärkeä, olisi vaikea kuvitella tekeväni 100 % etätyötä.
Mikä on parasta Framissa?
Kaikki tarvittava on saman katon alla.
Granlundin toimisto on Frami D:n 8. kerroksessa. Lue lisää yrityksen palveluista täältä.
Etätöihin Framiin – tervetuloa!
Oletko käymässä Seinäjoella ja tarvitsisit etätyöpaikkaa? Haluaisitko asua Seinäjoella ja jatkaa työskentelyä nykyiselle työnantajalle etänä? Meillä on ehdotus. Tervetuloa etätöihin Framiin! Tarjoamme Framista pari vaihtoehtoa etätyön tekemiseen.
Frami Station
Frami on osa Spacentin Pohjoismaiden laajinta toimistoverkostoa. Liittymällä coworking-jäseneksi voit järjestelmästä vuokrata toimiston tunniksi tai päiväksi tarpeesi mukaan. Framissa Spacent toimii Frami Station -tilassa C-rakennuksen 1. kerroksessa.
– Tämän tilan etu on, että se on rauhallinen ja erillinen tila. Sijainti on lähellä ravintolapalveluita ja tapahtumatiloja. Tilan käyttäjän on helppo verkostoitua Framin yritysten kanssa esimerkiksi osallistumalla Framissa tapahtuviin tilaisuuksiin, Framin toimitiloja vuokraava palvelupäällikkö Jaana Paavola toteaa.
Local Cafe Treffi
Toinen hyvä paikka etätyöskentelyyn on uudistunut ravintolatila Framin D-osan ensimmäisessä kerroksessa.
– Treffissä voi työskennellä ja lounastaa ja kahvitella samassa tilassa. Treffissä on työskentelyyn tarkoitettuja pöytiä sähköpistokkeineen, avoin maksuton verkko ja hiljainen tila “Framery” pienten palaverien pitämiseen ja puheluihin. Treffiin on helppo sopia tapaamisia tai osallistua Into Seinäjoen yrityksille suunnattuihin tapahtumiin”, Paavola listaa.
Treffissä työskenteleminen on maksutonta.
Miksi lähteä etätöihin Framiin eikä tyytyä kotikonttoriin?
– Totta kai töitä voi välillä tehdä kotoakin, mutta onhan se ihan eri lähteä aamulla työpaikalle, vaikka sitten etätyöpaikalle. Eikähän työpaikalle joka päivä tarvitse lähteä. Framin etu on juuri siinä, että täältä voi hakea mukavaa vaihtelua kotiin. Ja tavata ihmisiä” Jaana Paavola innostaa.
Millaista palautetta Framin etätyötiloista on annettu?
Framin etätyötilat ovat kivasti kalustettuja ja ympäristö on rauhallinen. Frami Station tila on helppo varata Spacent-sovelluksen kautta. Tilan järjestelyt ovat aina toimineet hyvin.
Lisätietoja: Jaana Paavola, jaana.paavola@intoseinajoki.fi, puh. 020 124 4003
Kysy lisää
Ota yhteyttä ja tule tutustumaan!
palvelupäällikkö Jaana Paavola
Vuosi paketissa, miten meni?
Inton tilapalveluiden Jaana, Marika ja Anssi kommentoivat, kuinka vuosi 2023 Framissa sujui.
Toimitilapalvelut Jaana Paavola:
Iso kiitos Framin toimitila-asiakkaillemme vuodesta 2023. Framin vuokrausaste on ollut kiitettävän hyvä aina ja tänä vuonna loistava 98 %.
Hyvän toimiston vetovoima perustuu muun muassa monipuolisiin palveluihin, muuntojoustavuuteen, viihtyisyyteen, yhteisöllisyyteen ja keskeiseen sijaintiin. Kuluvana vuonna olemmekin panostaneet erityisesti viihtyisyyteen ja muuntojoustavuuteen. Halusimme muuttaa mm. D-rakennuksen 1. kerroksen ravintolatilat yhteisöllisemmiksi. Nyt tilat toimivat sekä kohtaamisiin että työskentelyyn. Ruuasta nauttimista unohtamatta.
Yritysten kasvu sekä muutokset liiketoiminnassa ja työntekijöiden määrässä edellyttävät usein tilamuutoksia. Muuntojoustavuudella olemme mahdollistaneet Framissa olevien yritysten kasvua, toiminnallisuutta ja tehokkuutta.
Kiinteistöpalvelut Anssi Puska:
Kiinteistöpalvelujen vuosi 2023 oli jälleen toiminnan täyteinen. Haluamme pitää Framin rakennukset kilpailukykyisessä kunnossa ja siksi olemme toteuttaneet ylläpitohuoltojen (maalaukset, ilmanvaihdon puhdistukset ja säädöt, huonesäätimien vaihtojen jne.) lisäksi monia energiatehokkuutta ja vastuullisuutta edistäviä toimenpiteitä.
Tänä vuonna on mm.
- toteutettu energiakartoitukset kaikille rakennuksille
- rakennettu aurinkosähkövoimala Frami C-osan katolle (120kWp)
- uudistettu valaistusta led-tekniikalle (jatkuu v. 2024)
- asennettu kattoturvalaitteita rakennusten katoille
- jatkettu lukitusjärjestelmän uudistamista uudelle iLoq-tekniikalle (jatkuu v. 2024)
Kokouspalvelut Marika Puhilas:
Vuosi 2023 on mennyt Framin kokouspalveluissa hienosti. Paljon on ollut tilaisuuksia, isoja, pieniä, paikallisia ja valtakunnallisia. Marraskuu oli ennätyksellinen varausten määrissä mitattuna. Kiitos kaikille meiltä tiloja varanneille. Tästä on hyvä jatkaa vuoteen 2024!
Framilla: Janne Haapasalmi
Framissa työskentelee yli sadassa organisaatiossa noin tuhat asiantuntijaa. Esittelemme heitä täällä uutisissa.
Nimesi, tittelisi ja organisaatiosi
Janne Haapasalmi, Myyntijohtaja, Rauhala Yhtiöt Oy
Kuinka kauan olet työskennellyt Framissa?
Aloitin työt täällä noin kaksi kuukautta sitten.
Onko toimistosi/työpisteesi vaihtunut Framissa? Jos niin kuinka usein ja miten?
Rauhala Yhtiöt on muuttanut Framissa muutaman kerran. Omalle kohdalle muuttoja ei ole osunut – vielä 🙂
Kuvaile työtäsi. Millaisia tehtäviä siihen kuuluu?
Teen myyntityötä, joka sisältää ennen kaikkea myynnin kehittämistä, uusasiakashankintaa, sekä asiakkuuksien ylläpitämistä. Työ on päivittäistä vuoropuhelua niin sisäisesti eri osastojen välillä, kuin myös asiakkaiden kanssa. Tarjoamme yritysohjelmistot sekä IT-palvelut ja -laitteet yrityksille erinomaisella asiakaspalvelulla.
Kuinka paljon työskentelet toimistolla vai suositko etätyötä?
Suosin toimistolla työskentelyä etätöiden sijaan, viihdyn toimistolla ihmisten ympäröimänä. Suuri osa ajasta kuluu myös asiakastapaamisissa ja erilaisissa tapahtumissa.
Mikä on parasta työssäsi/työyhteisössäsi?
Työssäni parasta ovat ihmiset ympärilläni. Haluan tehdä töitä ihmisten kanssa, myyntityössä tähän on loistavat edellytykset. Työyhteisömme on ottanut minut lämmöllä vastaan, ilmapiiri Rauhalassa on innostava! Kollegojen osaaminen on ihan huikealla tasolla, mahtava olla osa tätä porukkaa.
Mikä on parasta Framissa?
Parasta Framissa on, että täältä löytyy valtava määrä erilaisia ja erikokoisia organisaatioita pieneltä alueelta.
Samasta korttelista löytyy lukuisten eri alojen osaamista niin yrityksissä, julkishallinnossa kuin myös korkeakoulumaailmassakin.
Student hub avasi Framissa
Seinäjoen yliopistokeskuksen UCS Student hubin avajaisia vietettiin tänään Frami C-osassa. Yhteisölliset yliopisto-opiskelijoiden ja tutkijoiden työtilat tulevat olemaan laajasti yliopistokeskusyhteisön käytössä.
Hubin käyttöön vihkinyt yliopistokeskuksen johtaja Olli-Pekka Viinamäki muistutti, että Seinäjoen yliopistokeskus on muuntunut tutkimuspainotteisuudesta entistä enemmän tutkinto-ohjelmiin.
Meneillään on nytkin jo viisi maisteriohjelmaa. Se tietä, että opiskelijoita on entistä enemmän liikkeellä kampuksella.
Tästä linkistä näet lisätietoa yliopistokeskuksen tutkinto-ohjelmista
Café Treffi aukeaa remontin jälkeen
Frami D-osan ravintolatila on muuntunut kesän aikana osittain uuteen käyttöön. Cafe Treffi -nimen saanut monitoimitila avautuu maanantaina 25. syyskuuta.
Mitä on saatu aikaan palvelupäällikkö Jaana Paavola Intosta?
Aiempaa yhteisöllisempi ja monipuolisempi tila työskennellä, verkostoitua, järjestää tapahtumia ja nauttia lounasta. Olemme hyödyntäneet suunnittelussa ja toteutuksessa mm. framilaisille alkuvuodesta toteutettua kyselyä.
Tarjoamme työskentelykäyttöön mm työpisteitä, korkeaselkäisiä nojatuoleja, olohuonetunnelmaa ja hiljaisen tilan. Työpisteitä voi käyttää veloituksetta ja antaa palautetta käyttäjäkokemuksista.
Tilan lounas- ja kahvilapalveluista vastaa Compass Group. Ravintolassa on jatkossa 90 asiakaspaikkaa. Café Treffi on bistro, joka tarjoaa lounaalla raikkaita delisalaatteja, herkullisia bistroannoksia ja maukkaita keittoja. Tarjolla myös aamupalaa ja brunssia. Kahvilassa monipuolinen oman keittiön artesan-kahvilavalikoima. Co-working -pisteillä työskentelevä voi hyödyntää Treffin kahvilapistettä itsepalveluna 24h.
Lattiat ja ikkunapenkit on hiottu ja uudistettu ja seinäpinnat maalattu. Kattoritilä on poistettu ravintolasalista, jolloin tila on saatu valoisammaksi ja avarammaksi.
Valaistus on täysin uudistettu energiatehokkaaksi. Valaistuksen värimaailmaa on mahdollista hyödyntää tulevissa tapahtumissa.
Mitä tarkoitetaan Framin yhteisöllisellä tilalla?
Yhteisöllinen työtila on paikka verkostoitua ja kehittää omaa liiketoimintaa vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Kahvitauoilla tai lounastreffeillä syntyy usein uusia bisnesideoita, yhteistuotantoja yli toimialarajojen ja työpäivän aikana pidettävät tauot ovat porukassa yleensä mukavampia. Nopeakin juttutuokio kahvikupin ääressä voi avata ajatukset käsittämättömällä tavalla.
Toivomme, että yllättävät yhteenliittymät ja kohtaamiset lyövät kipinöitä uusille aluille!