Frami D

Frami D

Lue lisää
Framin D-talo

Frami D

Talon palvelut

Jäteastiat sijaitsevat parkkihallin jätehuoneessa. Pääsy ainoastaan siivous- ja ravintolapalveluilla.

  • Mikäli havaitset tilojen turvallisuudessa tai toiminnallisuudessa huomautettavaa, ilmoitathan siitä meille täyttämällä sähköisen palvelupyynnön: https://www.frami.fi/palvelupyynnot/
  • Palvelupyynnön kautta hoituvat myös yrityksen avain- ja kulkutunnistetilaukset sekä pysäköintipaikkojen varaukset.
  • Kiinteistönhoitajien puhelinnumerot ovat: 0400 660 756, 040 766 9112
  • Kiinteistönhoidon päivystys 24/7: 0400 660 166
  • Päivystykseen ilmoitetaan henkilöille tai omaisuudelle aiheutuvaa vaaraa koskevissa tilanteissa
  • Kiinteistöhoidon päivystysaika Framin C-osassa (1. kerros) arkisin klo 12-13. Muina aikoina kiinteistönhoidon tavoittaa puhelimitse.

Järjestä tapahtuma Framissa

  • Frami tarjoaa hyvälle kokoukselle kaikki ainekset: monipuoliset ja modernit tilat, herkulliset tarjoilut sekä erinomaisen sijainnin vain kilometrin päässä kaupungin keskustasta ja juna-asemalta.
  • Autolla saapuvien pysäköinti onnistuu vaivattomasti Framin parkkitalossa (P-Frami).
  • Monipuoliset tilat mahdollistavat myös usean rinnakkaisen tapahtuman järjestämiseen yhtä aikaa:
    • Käytössä voi olla auditorio seminaaria varten, kokoustilat ryhmätöihin ja aulatila näyttelyosastoille. 
  • Tutustu tiloihimme ja valitse sopivin. Ja kysy ihmeessä lisätietoja. Järjestetään yhdessä paras tilaisuus ikinä!
  • Ota yhteyttä: kokouspalvelut@frami.fi

Vastuullisuus tapahtumatiloissa

  • Frami noudattaa tapahtumissaan turvallisemman tilan periaatteita. Tapahtumissamme jokaisella on oikeus tuntea olonsa turvalliseksi ilman pelkoa minkäänlaisesta syrjinnästä, häirinnästä, seksuaalisesta, fyysisestä tai verbaalisesta ahdistelusta.
  • Mikäli kohtaat ahdistavaa tai muuten epäsopivaa tai häiritsevää käytöstä, kerrothan siitä heti tapahtuman järjestäjälle tai henkilökunnalle. Tavoitat henkilökunnan sähköpostitse osoitteesta kokouspalvelut@frami.fi
  • Kulkukortit ja avaimet tilataan palvelupyyntölomakkeella: https://www.frami.fi/palvelupyynnot/
  • Kiinteistössä on automaattiset kulunvalvonta-, rikosilmoitin- ja kameravalvontajärjestelmät.
  • Yleisten tilojen väli- ja ulko-ovien tulee sulkeutua kunnolla. Ilmoitathan vioista palvelupyynnöllä kiinteistönhoitoon.
  • Rakennuksen ulko-ovet ovat avoinna arkipäivisin klo 7:30-17:00.  Muina aikoina liikutaan sähköisellä kulkutunnisteella.
  • Tapahtumia / tilaisuuksia yms. varten oviajastukset tilataan erikseen Framin palvelupyyntölomakkeella.
  • Kulkutunnisteet on tilattava ennakkoon ja niiden luovutus ja palautus tapahtuu henkilötunnistautumista ja allekirjoitusta vastaan.
  • Tunniste on henkilökohtainen, eikä sitä saa luovuttaa eteenpäin. Tunnisteen yhteyteen myöskään ei saa liittää tietoja Framista.
  • Katoamisesta tulee ilmoittaa välittömästi kiinteistönhoitoon. Korvaus kadonneesta tunnisteesta on 100 € ja rikkoutuneesta tunnisteesta 50 €. (Hinnat alv 0%)
  • Rakennusten hälytysjärjestelmä kytkeytyy päälle klo 22.00 (ennakkokuulutus ennen hälytysten kytkeytymistä).
  • Mikäli työsi jatkuu tämän jälkeen, saat lisäaikaa leimaamalla kulkutunnisteesi ennen kello 22.00 oman kulkualueesi ulko-oven lukijalla (ulkona).
  • Tarpeettoman hälytyksen aiheuttamisen korvaus on voimassa olevan vartijakäyntihinnaston mukainen
  • Framin turvallisuusohjeet: https://www.pelsu.fi/frami-turvallisuusohjeet/
  • Käytössä automaattinen paloilmoitin- ja äänievakuointijärjestelmä.
  • Alkusammutuskalustot löytyvät kaikista kerroksista.
  • Käytävien ja muiden poistumisteiden on pidettävä esteettöminä nopean poistumisen mahdollistamiseksi palotilanteessa.
  • Liiallisen tavaran määrää toimistoissa tulisi välttää, jotta palokuormat eivät kasvaisi kohtuuttoman suuriksi.
  • Tupakointi on sallittua vain sille merkityillä paikoilla ulkoalueilla.
  • Autopaikoitukseen useita pysäköintialueita ja 500 paikan pysäköintitalo.
  • Pyöräparkit löytyvät jokaisen rakennuksen ulkoalueilta.
  • Framilaisten käyttöön on avautumassa uusi pyöräparkki Frami D-rakennuksen kellariin vuoden 2024 lopulla:
    • Kameravalvottu
    • Kulunvalvonnalla suojattu -> pääsy vain kulkukortilla

Postipiste D-rakennuksen ensimmäisessä kerroksessa.

  • Saapuva posti tuodaan D-osan yrityksille nimettyihin lokeroihin.
  • Lähtevä posti haetaan postipisteen lähtevän postin laatikoista arkisin klo 15.00. Lähtevässä postissa tulee olla postimaksu maksettuna.
  • Postihuoneesta löytyy postimaksukone, joihin yritys voi halutessaan solmia sopimuksen palvelupyyntölomakkeella.

Yhteiset pukeutumis- ja suihkutilat jokaisessa talossa mahdollistavat vaikkapa reippaan työmatkapyöräilyn.

  • Ilmastonmuutoksen hillinnässä pienetkin teot ovat tärkeitä niin liikkumisessa, energiankäytössä kuin jätteiden käsittelyssä.
  • Käytä työpäivän aikana myös mahdollisuuksien mukaan portaita hissin sijasta.
  • Sammuta katkaisijalla tai herätevirtakytkimellä varustetut valot ja sähkölaitteet, kun et enää tarvitse niitä.
  • Säästä energiaa myös huolehtimalla ulko-ovien sulkeutumisesta.
  • Kierrätä käytöstä poistetut tavarat, huonekalut yms. mahdollisuuksien mukaan uudelleenkäyttöön.
  • Kierrätä muut materiaalit hyötykäyttöön:
  • Toimistokerroksista löytyy paperin (toimistopaperi, sanomalehdet, mainokset jne.)  ja tietosuojapaperin keräys.
  • Rakennusten pohjakerroksissa paperi-, pahvi-, energia-, metalli-, lasi- ja SER-jakeiden sekä paristojen, DVD-levyjen ja värikasettien keräys.
  • Muut ongelmajätteet tule toimittaa yrityksen toimesta hävitettäväksi.
  • Rakennuksessa käytetty sähkö on 100 % uusiutuvilla energioilla tuotettua sähköä. Tässä linkki sähkön alkuperätakuutodistukseen.

Talo lyhyesti

Osoite

Tiedekatu 2, 60320 Seinäjoki

Valmistunut

2008-2009

Kerrosala

10233 m²

Tilavuus

41685 m³

Kulutusluvut vuonna 2023

Lämmitys

1080 MWh

Sähkö

806 MWh (100% uusiutuvaa sähköä)

Vesi

2010 m³