Toimitila Framista – onnistuu
Frami on eittämättä Seinäjoen merkittävin ja suosituin yrityskeskittymä. Varsin monille Seinäjoelle sijoittuville yrityksille Frami on ensimmäinen osoite lakeuksilla. Ovatpa muutamat organisaatiot viihtyneet Framissa alusta lähtien.
Into Seinäjoen palvelupäällikkö Jaana Paavola on vastannut Framin toimitilojen vuokraamisesta alusta lähtien. Kysyimme Jaanalta, miten toimitilapalvelu prosessina pelaa: miten homma etenee ensimmäisestä kontaktista tilaukseen asti.
Miten yhteydenotto yleisimmin tapahtuu?
Yleensä niin, että asiakas soittaa ja kysyy mahdollisia toimitiloja. Asiakas on ennen yhteydenottoa saanut tiedot tiloistamme joko meidän omien frami.fi-sivujen kautta, sosiaalisen markkinoinnin, toimitilat.seinajoki.fi-sivuston kautta, puskaradion tai yhteystyökumppanin kautta tai allekirjoittaneen sijoittumismyynnin kautta tai on ollut meidän aikaisempi toimitila-asiakas.
Miksi tilaa kysytään juuri Framista?
Ensimmäinen ja tärkein valinta on toimitilan sijainti. Frami sijaitsee keskeisellä paikalla Seinäjoella. Toimitila-asiakas yleensä miettii sijaintia oman asiakaskunnan ja työntekijöidensä näkökulmasta. On siis hyvä miettiä, miten asiakkaat liikkuvat ja miten oma henkilökunta pääsee helpoimmin työpaikalle.
Toinen tärkeä asia on toimitilojen monipuolisuus. Framista löytyy tilaa tilapäiseen tai satunnaiseen työskentelyyn yhteisöllisessä tilassa, toimistohotellista löytyy 1-4 henkilön tiloja ja lisäksi on isompia toimitiloja, jotka räätälöidään asiakkaan toiveiden mukaisesti, jos asiakas niin haluaa. Vaihtoehtoja siis löytyy. Pyrimme aina löytämään mahdollisimman hyvän ratkaisun asiakkaallemme.
Framissa on myös kattavat palvelut: ravintola-, siivous- ja kiinteistöpalvelut. Framin tila-asiakkaana on siksi helppo ja huoleton olla. Lisäksi Frami tarjoaa monipuoliset palvelut myös tapahtumiin, kokouksiin ja yritysjuhliin.
Mitä ensimmäisen yhteydenoton jälkeen tapahtuu?
Ensimmäisen yhteydenoton jälkeen teen suunnitelman myynnistä. Ajattelen aina, että tämä asiakas on minulle ainutkertainen. Ensimmäisen kontaktin aikana olen kerännyt alustavat tarpeet ja toiveet, joiden perusteella ehdotan mahdollista kohdetta tai teen jo suoran tarjouksen.
Otan selvää asiakkaasta ja kerään myös mahdollista julkista tietoa, jotta osaan tarjota oikeanlaista kohdetta. Projekti etenee tapaamisten, kohde-esittelyn, neuvottelujen ja suunnitelmien jälkeen sopimukseen tai tarjouksen hylkäämiseen.
Kuinka kauan yleensä kestää ensimmäisestä kontaktista “kauppoihin” / sijoittumiseen?
Nopeimmillaan kaupat syntyvät saman tien, jos kohde on kompakti, esim. toimistohotellitila. Sijoittumiskaupoissa voi mennä jopa vuosia.
Mitkä ovat yleisimmät kysymykset?
Yleisimpiä kysymyksiä ovat: mitä toimitilan vuokrahinta sisältää, mikä on vuokrasopimuksen pituus, millaisia irtisanomisehtoja on, mikä on vuokra, voiko remontoida ja kuinka kustannukset jakaantuvat vuokraajan ja vuokranantajan kesken. Plus sopimusehdot.
Mitkä ovat Framin valttikortit?
- Sijainti
- Monipuoliset palvelut
- Erinomainen hinta-laatusuhde
- Monipuoliset ja joustavat toimitilaratkaisut eri organisaatioille, muunneltavuus
- Kattavat kokous- ja tapahtumatilat
- Synenergia Framin toimijoiden välillä
Mitäs jos ei sopivaa tilaa löydy/ole tarjolla?
Outo kysymys 😊. Tarkoitus on aina löytää juuri sopiva tila asiakkaallemme.
Kiinnostuitko Framista? Ota yhteyttä: Jaapa Paavola, Into Seinäjoki, puh. 020 124 4003, jaana.paavola@intoseinajoki.fi