Frami D

Frami D

Lue lisää
Framin D-talo

Frami D

Talon palvelut

Jäteastiat sijaitsevat parkkihallin jätehuoneessa. Pääsy ainoastaan siivous- ja ravintolapalveluilla.

  • Mikäli havaitset tilojen turvallisuudessa tai toiminnallisuudessa huomautettavaa, ilmoitathan siitä meille täyttämällä sähköisen palvelupyynnön: https://frami.fi/palvelupyynnot/
  • Palvelupyynnön kautta hoituvat myös yrityksen avain- ja kulkutunnistetilaukset sekä pysäköintipaikkojen varaukset.
  • Kiinteistönhoitajien puhelinnumerot ovat: 0400 660 756, 040 766 9112
  • Kiinteistönhoidon päivystys 24/7: 0400 660 166
  • Päivystykseen ilmoitetaan henkilöille tai omaisuudelle aiheutuvaa vaaraa koskevissa tilanteissa
  • Kiinteistöhoidon päivystysaika Framin C-osassa (1. kerros) arkisin klo 12-13. Muina aikoina kiinteistönhoidon tavoittaa puhelimitse.

Järjestä tapahtuma Framissa

  • Frami tarjoaa hyvälle kokoukselle kaikki ainekset: monipuoliset ja modernit tilat, herkulliset tarjoilut sekä erinomaisen sijainnin vain kilometrin päässä kaupungin keskustasta ja juna-asemalta.
  • Autolla saapuvien pysäköinti onnistuu vaivattomasti Framin parkkitalossa (P-Frami).
  • Monipuoliset tilat mahdollistavat myös usean rinnakkaisen tapahtuman järjestämiseen yhtä aikaa:
    • Käytössä voi olla auditorio seminaaria varten, kokoustilat ryhmätöihin ja aulatila näyttelyosastoille. 
  • Tutustu tiloihimme ja valitse sopivin. Ja kysy ihmeessä lisätietoja. Järjestetään yhdessä paras tilaisuus ikinä!
  • Ota yhteyttä: kokouspalvelut@frami-fi.fi-f.seravo.com

Vastuullisuus tapahtumatiloissa

  • Frami noudattaa tapahtumissaan turvallisemman tilan periaatteita. Tapahtumissamme jokaisella on oikeus tuntea olonsa turvalliseksi ilman pelkoa minkäänlaisesta syrjinnästä, häirinnästä, seksuaalisesta, fyysisestä tai verbaalisesta ahdistelusta.
  • Mikäli kohtaat ahdistavaa tai muuten epäsopivaa tai häiritsevää käytöstä, kerrothan siitä heti tapahtuman järjestäjälle tai henkilökunnalle. Tavoitat henkilökunnan sähköpostitse osoitteesta kokouspalvelut@frami-fi.fi-f.seravo.com

Kulkutunnisteet, avaimet ja turvallisuus – ohjeet käyttäjille

Kiinteistön turvallisuuden ja sujuvan käytön takaamiseksi huomioithan seuraavat ohjeet kulkutunnisteista, avaimista ja järjestelmistä:

Kulkutunnisteet ja avaimet

  • Tilaa kulkutunnisteet ja avaimet etukäteen palvelupyyntölomakkeella:
    Tee palvelupyyntö täällä
  • Tunnisteet luovutetaan ja palautetaan henkilötunnistautumista ja allekirjoitusta vastaan.
  • Tunnisteet ovat henkilökohtaisia, eikä niitä saa luovuttaa eteenpäin. Älä myöskään lisää tunnisteeseen tietoja Framista.
  • Ilmoita kadonneesta tunnisteesta viipymättä kiinteistönhoitoon. Kadonneen tunnisteen korvausmaksu on 100 €, ja rikkoutuneen tunnisteen 50 € (alv 0 %).

Kulunvalvonta ja rakennusten ovien käyttö

  • Rakennuksen ulko-ovet ovat avoinna arkipäivisin klo 7:30–17:00. Muina aikoina kulkeminen tapahtuu sähköisellä kulkutunnisteella.
  • Yleisten tilojen väli- ja ulko-ovien tulee sulkeutua kunnolla. Ilmoita vioista kiinteistönhoitoon palvelupyyntölomakkeella.
  • Tapahtumia ja tilaisuuksia varten oviajastukset on tilattava erikseen palvelupyyntölomakkeella.

Hälytysjärjestelmät

  • Rakennuksissa on automaattiset kulunvalvonta-, rikosilmoitin- ja kameravalvontajärjestelmät.
  • Hälytysjärjestelmä kytkeytyy päälle klo 22:00. Saat lisäaikaa leimaamalla kulkutunnisteesi oman kulkualueesi ulko-oven lukijalla ennen klo 22:00 (ulkona).
  • Ennakkokuulutus ilmoittaa hälytysten kytkeytymisestä. Tarpeettomasta hälytyksen aiheuttamisesta peritään voimassa olevan vartijakäyntihinnaston mukainen korvaus.

Turvallisuus ja vastuu

Kulkutunnisteet ja avaimet ovat osa kiinteistön turvallisuusjärjestelmää, ja niiden huolellinen käyttö on kaikkien vastuulla. Noudattamalla ohjeita pidämme kiinteistömme turvallisena ja toimivana kaikille käyttäjille.

Paloturvallisuus FRAMISSA

  • Framin turvallisuusohjeet: https://www.pelsu.fi/frami-turvallisuusohjeet/
  • Automaattinen paloilmoitinjärjestelmä
    Rakennuksessa on käytössä nykyaikainen automaattinen paloilmoitinjärjestelmä, joka havaitsee nopeasti mahdolliset tulipalot ja välittää hälytyksen viipymättä pelastusviranomaisille. Tämä varmistaa ripeän reagoinnin vaaratilanteisiin.
  • Äänievakuointijärjestelmä
    Rakennukseen on asennettu äänievakuointijärjestelmä, joka ohjaa rakennuksen käyttäjiä turvallisesti ulos vaaratilanteissa selkeiden kuulutusten avulla. Tämä parantaa evakuoinnin tehokkuutta ja vähentää sekaannusten riskiä.
  • Alkusammutuskalusto
    Jokaisessa kerroksessa on riittävästi alkusammutuskalustoa, kuten pikapaloposteja ja käsisammuttimia, jotka on tarkoitettu pienten tulipalojen sammuttamiseen ennen niiden leviämistä. Kaluston sijainnit on merkitty selkeästi, ja ne ovat helposti saavutettavissa.
  • Esteettömyys ja sujuva poistuminen
    Poistumisreitit ovat selkeästi merkittyjä, hyvin valaistuja ja vapaita esteistä. Hissien sijaan on hätätilanteissa käytettävissä turvalliset ja helposti saavutettavat portaat. Myös liikuntarajoitteiset henkilöt on huomioitu poistumisjärjestelyissä.
  • Tavaroiden säilytys toimistotiloissa
    Paloturvallisuuden takaamiseksi toimistotilojen käyttäjiä kehotetaan pitämään tilat siisteinä ja välttämään liiallisen tavaramäärän kertymistä erityisesti kulkureiteille ja poistumisovien läheisyyteen. Tämä varmistaa esteettömän ja turvallisen poistumisen hätätilanteissa.
  • Tupakointipaikat
    Tupakointi on sallittua ainoastaan rakennuksen ulkopuolella merkityillä paikoilla. Tämä vähentää sisätiloihin liittyvää tulipaloriskiä.
  • Autopaikoitukseen useita pysäköintialueita ja 500 paikan pysäköintitalo.
  • Pyöräparkit löytyvät jokaisen rakennuksen ulkoalueilta.
  • Framilaisten käyttöön on avautumassa uusi pyöräparkki Frami D-rakennuksen kellariin vuoden 2024 lopulla:
    • Kameravalvottu
    • Kulunvalvonnalla suojattu -> pääsy vain kulkukortilla

Piha- ja ulkoaluEET

Piha- ja ulkoalueiden huollosta vastaa SOL Kiinteistöpalvelut Oy. Yhtiö huolehtii ulkoalueiden kunnossapidosta ja turvallisuudesta kaikissa sääolosuhteissa. Alla on esitelty keskeiset huoltotyöt, kausihuollot ja yhteystiedot mahdollisia kysymyksiä tai ilmoituksia varten.

Ulkoalueiden hoitotyöt

  • Lumityöt ja auraus
    • Sisäänkäynnit, kulkureitit, paikoitus- ja piha-alueet pidetään kulkukelpoisina ja turvallisina klo 8:00 mennessä (muualla klo 10:00 mennessä).
  • Hiekoitus
    • Piha-alueet hiekoitetaan koneellisesti ja sisäänkäynnit käsin.
  • Piha-alueiden siistiminen ja puhtaanapito
  • Rakenteiden ja kalusteiden huolto
  • Kevät- ja syyssiivoukset
  • Viheralueiden kausihuollot

Yhteystiedot huoltoon

Mikäli havaitsette ongelmia piha-alueiden kunnossa tai teillä on kysyttävää, voitte ottaa yhteyttä palvelupyyntölomakkeella.

Postipiste D-rakennuksen ensimmäisessä kerroksessa.

  • Saapuva posti tuodaan D-osan yrityksille nimettyihin lokeroihin.
  • Lähtevä posti haetaan postipisteen lähtevän postin laatikoista arkisin klo 15.00. Lähtevässä postissa tulee olla postimaksu maksettuna.
  • Postihuoneesta löytyy postimaksukone, joihin yritys voi halutessaan solmia sopimuksen palvelupyyntölomakkeella.

Yhteiset pukeutumis- ja suihkutilat jokaisessa talossa mahdollistavat vaikkapa reippaan työmatkapyöräilyn.

Toimi ilmaston puolesta – pienillä teoilla suuri vaikutus

Ilmastonmuutoksen hillinnässä pienet arjen valinnat ovat tärkeitä. Kiinteistössämme voit edistää kestävää kehitystä ja energiansäästöä seuraavilla tavoilla:

Energiansäästöä ja vastuullisia valintoja

  • Valitse portaat hissin sijasta, kun mahdollista.
  • Sammuta valot ja sähkölaitteet, kun et tarvitse niitä.
  • Huolehdi ulko-ovien sulkeutumisesta – näin säästät energiaa ja parannat rakennuksen energiatehokkuutta.

Rakennuksessa käytettävä sähkö on tuotettu 100 % uusiutuvilla energialähteillä, mikä vähentää hiilidioksidipäästöjä. Tavoitteenamme on, että kaikki kiinteistömme ovat hiilineutraaleja vuoteen 2030 mennessä.

Katso energiankulutukset ja päästöjen seuranta

Katso sähkön alkuperätakuutodistus

Kierrätys ja materiaalien hyötykäyttö

Kierrätysmahdollisuudet kiinteistössä on suunniteltu tukemaan ympäristövastuullisuutta:

  • Toimistokerrokset: paperin (toimistopaperi, sanomalehdet, mainokset jne.) ja tietosuojapaperin keräys.
  • Pohjakerrokset:
    • Paperi, pahvi, energia, metalli ja lasi
    • Sähkö- ja elektroniikkaromu (SER), paristot, DVD-levyt ja värikasetit

Huom: Muut ongelmajätteet tulee toimittaa yrityksen toimesta asianmukaiseen hävitykseen.

Uudelleenkäyttö ja kiertotalous

  • Suosi uudelleenkäyttöä: kierrätä käytöstä poistetut tavarat, huonekalut ja muut hyödykkeet, jos mahdollista.
  • Muut materiaalit kierrätetään hyötykäyttöön yllämainituissa keräyspisteissä.

Näillä toimilla pienennämme yhdessä ympäristökuormitustamme ja tuemme tavoitettamme kohti hiilineutraalia tulevaisuutta vuoteen 2030 mennessä.

Talo lyhyesti

Osoite

Tiedekatu 2, 60320 Seinäjoki

Valmistunut

2008-2009

Kerrosala

10233 m²

Tilavuus

41685 m³

Energiankulutukset ja päästöt

Katso energiankulutukset ja päästöjen seuranta

Löydät lisätietoja Talon palvelut -kohdasta "Vastuullisuus"